Hur man gör en islykta!

Kom häromdagen på att nu när det är så kallt och mörkt ute, så kan man ju utnyttja det fullt ut och göra islyktor!
Det är ganska enkelt faktiskt, man måste bara ha tålamod. Jag har gjort en stor lykta, som har tagit lite drygt 48 timmar att göra. Den ska jag smälla upp på balkongen ikväll med ett stort ljus i, himla mysigt.
Jag har även gjort några små så som jag visar nedan.
Ta en plastmugg som du fyller till hälften med vatten. Ha sedan i en mindre behållare (jag valde en gammal medicinburk) se till så att den är i mitten och lägg ex. en tallrik över så den håller sig bara i vattnet. En sådan liten lykta tar inte mer än 4 timmar att göra.
Sedan när det frusit så är det bara att fylla medicinburken med varmt vatten och försiktigt lirka ut den, för att sedan hälla varmt vatten på utsidan av muggen. Det händer lätt att lyktan går sönder lite, men oftast går det att bara trycka ihop det.
Jag satte min på balkongräcket, blev supermysigt! Har gjort en till som står där nu, får se om man gör en tredje mini-lykta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Balders Hage

BloggaSnyggt.se

Zylber.com