Woho, symaskin!

Pappa ringde innan ikväll, de gottegrisarna kom nyss hem från Norge efter att ha varit där och åkt skidor. Jag hängde också med när jag fortfarande bodde hemma, men det är väl omkring 7 år sen sist. Skoj är det iallafall, får se om jag kan övertala honey till något sånt.
Just ja, samtalet med pappa. De som känner mig vet att jag gick Hantverk, med inriktning textil och konfektion på gymnasiet. Jag har alltid varit extremt intresserad av mode, design, färger, tyger, och tillverkningsprocessen. Pappa sa att han skulle ta med min symasking, mina garner, mina tyger och sånt på fredag, och det känns så skönt! Det låter kanske töntigt, men jag har så mycket inspiration som jag vill få ur mig, och att sy kläder är det bästa sättet för mig. Har inte tillverkat något alls sedan jag gick på gymnasiet, och då var jag omkring 16-17 , så det är ett bra tag sedan. Sedan att Micke är ett litet klantarsle som lyckas ha sönder sina jobbyxor i skrevet, ja.. Där kommer en symaskin, synålar och fingerborgar väl till hands, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Balders Hage

BloggaSnyggt.se

Zylber.com