Jag, ett aktiesnille?

För ett tag sedan valde honey att investera lite pengar vi hade över i aktier, närmare bestämt 1700 stycken i ett visst företag jag låter bli att nämna. Hursom, det hade blivit en vinst på det hela, och sedan börjat gå ner smått,  och honey var helt till sig och ville sälja allihopa. Jag sa då till honom att behålla dem, och istället vänta. Nu när vi vaknar har aktierna allt som allt, gått upp med 20% från det att han köpte dom. Istället för en vinst på säg 20 kronor, så blev det en vinst på 60 kronor. Det är givetvis inte de rätta siffrorna, men ni får ett hum om proportionerna.
Så, jag kanske ska börja titulera mig själv som aktiesnille?
Skojar bara, givetvis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Balders Hage

BloggaSnyggt.se

Zylber.com