Jag har varit hemlös, så jag skiter i faddergalan

Jag har kommit till den punkten där jag faktiskt ger blanka fan i Faddergalan och sån skit. Med chans för att låta som en rasist/patriot, vilket jag INTE är, så bör vi se om vårt eget först.
Jo, jag tycker det är hemskt med föräldralösa barn som inte lever drägligt, men när vi har såpass många som är hemlösa i Sverige, så är det fan pinsamt. Jag har själv varit hemlös vid ett flertal tillfällen, då allt från några enstaka dagar till månader. Jag minns första gången, jag gick till socialen och bad om hjälp, då ville de att ag skulle komma med bevis på att jag var hemlös. Jag hade inte duschat på en vecka så jag var skitig och luktade skit, mina kläder trasiga, och jag hade 2 väskor med kläder och annat i.
Nej, när man inte ens kan hjälpa de som behöver det i ens eget land, så tycker jag att man kan se till att lösa det först.¨
Jag har jobbat för organisationer som försöker införskaffa månatliga donationer till välgörande organisationer, så nej, jag är inte född utan medkänsla.
Vad tycker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Balders Hage

BloggaSnyggt.se

Zylber.com