Mina matskills i bilder

Gjorde ju som sagt piroger till middag idag, och det helt från scratch. Från början till start tog det ett jävla tag kan jag säga, men jäklar vad gott det blev!
Jag började med att göra en enkel deg, som fick vila nästan två timmar för att jästen skulle göra sitt.
Sedan delade jag på degen i 4 bitar, och gjorde varje del till en cirkel. Hade på min snabblagade köttfärssås och vek över degen. Penslade sedan med ett ihopvispat ägg.
Efter ungefär 25 minuter i ugnen var de gyllenbruna och såg riktigt mumsiga ut!
Färdigt att lägga upp på en tallrik med en enkel och opretentiös sallad vid sidan. Allt som allt tog det drygt 3 timmar för mig att laga detta. Mums!
Imorgon ska jag laga antingen kyckling schezuan med ris, eller bara vanlig kycklingwok med nudlar, wokgrönsaker och hoi sin-sås, vad tycker du att jag ska laga?
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Balders Hage

BloggaSnyggt.se

Zylber.com