Besök på vårdcentral och akuten

Igår efter att vi kommit hem från Värnamo började jag allt eftersom känna hur värktabletterna slutade verka, och till slut grät jag som ett barn av smärta. Ringde sjukvårdsupplysningen, fick rådet att ta 8 (?!?!?!?!) värktabletter och sen sova. Gick upp igen vid sju och ringde jourcentralen, och de bad mig komma in snarast möjligt. Väl där så kollade läkaren min rygg, och konstaterade att jag antagligen skadat ett ligament och möjligtvis fått en spricka i bäckenet. Fick remiss till röntgen och ortopedakuten, röntgen gick bra och det såg bra ut vad de kunde se.
På akuten konstaterades att jag har en blödning, en sträckning i ljumsken mot blygdbenet och en del lossnade muskelfästen. Om det fortsätter göra ont kan jag ock ha en spricka någonstans, så bättrar det sig inte ska jag tillbaka.
Får hoppa på kryckor ett par dagar hursom, inte det lättaste med all snö ute!
Fick dessutom ett recept på tabletter som mer eller mindre är morfintabletter, hämtade ut 60 tabletter iag, har 40 till att hämta ut. 2 stycken kan man tydligen bli hög på , så jag kan bli smått hög helt lagligt eftersom jag ska ta 1-2 var sjätte timme, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:




Balders Hage

BloggaSnyggt.se

Zylber.com